2010. november 1., hétfő

Az öcsém

Darina a párkapcsolata miatt jött. Azt vette észre, hogy nem enged közel magához senkit, és csak olyan férfiakat vonz, akiket meg kell menteni. Szülei együtt vannak. Öccse koraszülött volt, és nem tudták megfelelő ellátásban részesíteni, emiatt meghalt. Anyai nagymamának is meghalt egy fia, csecsemőkorában.

Az első képben Darina, az anya és a meghalt öccs képviselői vannak jelen. Darina nagyon szeretné látni testvérét, de anyja mindig úgy helyezkedik, hogy eltakarja előle. A lány egy idő után megáll, és erős vágy keríti hatalmába, hogy lefeküdjön, amit meg is tesz.

Nagymama bejövetele az anyára van hatással, nem néz rá, de érzékeli. Aztán azt mondja neki: „Úgy jártam, mint te. Én is elveszítettem egy gyermeket.”
Ekkor lefekszik a földre a meghalt testvér. Az anya ezentúl nem lát senki mást, csak őt. Végül odalép, és könnyes szemmel, átöleli. Hosszú idő után végre felnéz, látja gyermekeit, de közelíteni nem tud hozzájuk.
Megjelenik Darina apja. Az anya eltakarja a szemét, nem képes ránézni: „Elveszítetem a fiúnkat. Az én hibám.”- szól. A férfi mereven áll, és valami szorítja a torkát.

Beszélgetés során kiderül, hogy lehetséges, hogy az orvos is hibázott, ezért beáll ő is. Ekkor szinte minden megváltozik. Az anya kinyitja a szemét és dühösen az orvosra mered. darina is felül. Feszültséggel telik meg a levegő. „Miattad halt meg a fiam! Megölted őt: - tör ki az anyából. Az orvos nem néz senkire, végül azt mondja: - „Sajnálom, lehet, hogy én is hibás vagyok. Most már nem tehetek semmit, de vállalom érte a felelősséget..”

Aztán a halott fiúhoz fordul: „Ha az én hibám, vállalom.”  A fiú bólint, és azt mondja az anyjának: -„Én jól vagyok. És most már ti is éljétek az életeket. Az én sorsom, én viselem. Ő csak eszköz volt.” Azután a halott nagybátyját kezdi figyelni, akihez érezhetően húzza a lelke.
Anya és Darina zokogásba törnek ki és szorosan átölelik a fiút. Apa is lassan odalép, és most már négyen kapaszkodnak össze.

Végül Darina a nagyihoz és az anyjához fordul: -„Nem engedtem közel senkit magamhoz, nehogy úgy járjak, mint ti. De kérlek, nézzetek rám szeretettel, ha én megtarthatom minden gyermekemet. Ha mégis megtörténik, akkor én is túlélem, úgy, mint ti.

Azután az öccséhez szól – Nagyon hiányzol. Téged nem tudtalak megmenteni, mert kicsi voltam, ezért olyan férfiakat kerestem, akiket meg lehetett menteni. De egyik sem te voltál. Mostantól itt vagy a szívemben. A hiányoddal fogok élni, de most már egy igazi férfit találok magamnak.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése